II Place in National Geographic.PL competition 2010 -PIEKNA ZIMA.
Gold medal, and the pictures of the month August 2016 Norwegian Photo Contest NMi Naturfoto-Fotojakta - MIKRO-KOSMOS


TRANSLATOR

2017-09-17

Moja Pierwsza Publikacja / My first article / Min första artikel




Moj pierwszy artykul pt "Blyszczaca Jesien" 
do czasopisma fotograficznego"NATURFOTOGRAFEN", 
ktory jest norweskim magazynem fotograficznym 
wydawanym przez BIOFOTO Norge.


Okladka magazynu to fotografia wspanialej, dosc swiezej norweskiej Fotografki: 
Wenche Anita Larsen Dahle.


Ponizej moj 8 stronicowy artykul, w dodatku napisany po szwedzku!
Normalnie wciaz nie moge uwierzyc, 
ze zostalam poproszona o napisanie artukulu 
na temat mojejgo doswiadczenia w fotografii makro.
:)
Do wyboru mialam jezyk angielski, szwedzki lub norweski.
Wybralam Szwedzki.


Skany stron nie sa najlepszej jakosci i zdjecia maja troche znieksztalcona
 kolorystyke i kontrast ale...

chwale sie bo jestem dumna.
To kolejny przelom w moim zyciorysie,
mojej przygodzie z fotografia.

Otrzymalam wiele gratulacji od bardzo znanych norweskich fotografow ale nie tylko,
wielu z nich, wildlife fotografow prosilo mnie rowniez o rady w makrofotografi (!!!!)
To mi bardzo pochlebia :) i czuje sie podwojnie szczesliwa i dumna z tego, 
ze te moje wypociny w fotografi w koncu daja jakies pozytywne efekty.

A poniewaz moim ulubionym obiektywem do makrofotografii jest Helios, 
to wiele osob, fotografow mowi o mnie 
"ta fotografka od Heliosa, co ma takie nieziemskie ujecia"




Niestety, na razie nie mam czasu na tlumaczenie mojego tekstu na j.polski
Moze w jakis dzien uda mi sie go dla Was przetlumaczyc.

Tymczasem w biegu tlumacze Wam moj wstepu do artykulu.

     Jesien to moja ulubiona pora roku. Pora witajaca przepieknymi mglistymi porankami, 
miekkim magicznym swiatlem, uroczo zroszonymi łąkami blyszczacymi srebrem i zlotem. Jesien to lasy pelne jagod i grzybow. Spektakularne wschody i zachody slonca, wiatr we wlosach a nawet  sztormy, ktorych wysokie fale  bija zlowrogo w nadbrzerza, sztormy ktorych tak bardzo sie balam. Istnieje specjalny zapach, swiatlo i dzwiek, ktory doswiadczasz jedynie jesienia.
Istnieje rowniez ten mniejszy, bardzo interesujacy, niewidoczny dla naszego oka,
fascynujacy jesienny swiat pelen magii, swiat ktory staram sie przedstawic w makrofotografii. 




A Ci ktorzy znaja j.szwedzki zapraszam do dalszej lektury :)

















Zycze Wam 
milego wieczorku

4 komentarze:

Arnfinn pisze...

Super :) Nice to see the article "live"

Sylwia Grabinska pisze...

Thank you very much, hope you liked it :)

Stefan Pettersson pisze...

Suveränt skrivet! Härligt att du hittat din plats på jorden tillsammans med din älskade!
Och dina kameror! :-)

Steffe

Sylwia Grabinska pisze...

hej Steffe, tack så mycket. Inte den bästa svenska men hoppas tillräckligt bra för någon som är inte svenskt :)och självklart det är alltid kul att se artikel LIFE

Hälsningar
Sylwia