II Place in National Geographic.PL competition 2010 -PIEKNA ZIMA.
Gold medal, and the pictures of the month August 2016 Norwegian Photo Contest NMi Naturfoto-Fotojakta - MAKRO-KOSMOS


TRANSLATOR

2014-07-31

Sandnessjøen (66°01′05″N 12°36′57″E)



Kolejny postoj, tym razem nocny.
Rozbilismy namiot, by moc rozprostowac nasze stare kosci i przespac sie by wczesnym rankiem  moc pognac dalej :)

Naszym celem jest Svarta Isen (Czarny Lodowiec), ale jesli pogoda wciaz bedzie sie utrzymywac w okolicach 30 stopni to bedziemy zmuszeni wrocic do domu ze wgledu na nasze psy.

Psiaki po prostu nie wyrabiaja w tym upale.
W samochodzie jest w miare ok, bo mamy klime, ale na jakies dluzsze wyprawy ciezko je wyciagnac a po kilkunastu minutach marszu
po prostu siadaja na tylku i nie chca isc.

Szkoda nam ich bardzo, bo schlodzenie w lodowatej wodzie Atlantyku nie na dlugo sie zdaje.








2014-07-30

Brønnøysund (65°28′30″N 12°12′43″E)

Po wycieczce do Torghatten zrobilismy sobie mala przerwe na kawe
w pieknej okolicy z cudnymi widokami.
Pognalam na most by sfotografowac Brønnøysund.

Czyz nie pieknie tam?




2014-07-25

UPALNIEEEEE !!!! / EXTREMELY HOT !!! / EXTREMT VARMT !!!



Pewnie wiekszosc z Was w Polsce juz wie iz w Skandynawii
nastaly dni gorace niczym z piekla rodem :)
Tak! zarowno w moich polnocnych stronach w Szwecji jak i srodkowej Norwegii zar leje sie z nieba.

Biedne nasze czworonogi, ledwie lapia oddech w tym upale.
Ale... nie narzekajmy na upaly, bo jak sie rozpada to pewnie znow
na dlugie tygodnie.

Tak wiec korzystajmy poki to mozliwe :)

Ahoj Slonce :))))))

2014-07-23

Dobranoc / God Nigth / God natt



A tak wyglada zachod slonca o polnocy, wciaz jasno!
i co najwazniejsze nie ma komarow.
Ogolnie jest duuuuuuzo mniej ich anizeli w Szwecji



2014-07-20

Norwegia wieczorem / Norway in the evening / Norge i kväll

No i dotarlam do miejsca przeznaczenia :)
Cala i zdrowa.
Podroz byla dluuuuga, 13 godzin w samochodzie z wschodniego kranca Szwecji na zachodni kraniec Norwegii. Ponad 900km.

Bede mieszkac nad Atlantykiem!
Zaczyna sie dla mnie nowa przygoda zycia i mam nadzieje ze szczesliwa.
Jedna emigracje mam juz za soba i wiem ile cierpliwosci, czasu i pracy czeka mnie, by zaadoptowac sie w nowym miejscu oraz ile nakladu wymaga nauka nowego jezyka.
Dzis jestem bogatsza o doswiadczenia i wlasne bledy, mam nadzieje ze tym razem bedzie to duzo latwiejsze niz 7 lat temu.

Caly tydzien spedzilismy na rozpakowaniu i lokowaniu mojego dobytku
w dosc duzym (jak dla mnie) nowym domu.
A dzis a wlasciwie to juz wczoraj,  zaczelam moje WAKACJE :)
takie bez pracy, stresu, wstawania wczesnym rankiem
 i jakiegokolwiek MUSZE.


Czuje sie tu jak ryba w wodzie...
Przepiekne krajobrazy i cudne widoki z okien domu.
Wnet wyruszamy na male "wycieczki"...

Wczoraj wieczorkiem wybralismy sie na 3 godzinny spacer wzdluz wybrzeza.
Widoki cudne, zreszta zobaczcie sami...












2014-07-10

Na plazy / On the beach / På stranden


Lato jak marzenie.
POTWORNIE GORACO
Dzieciaki z przyjemnoscia kapia sie w dosc zimnym morzu
a ja przygladam sie im z goracej plazy.

Ostatnie dni z przyjaciolmi... bede tesknic ...




- Sylwia a wiesz co to znaczy "POZYTYWNY"?
- hmmm no nie wiem, mozesz mi wytlumaczyc?
- to znaczy ze jest DOBRZE, a wiesz co to znaczy "DEFINITYWNY"?
- hmmm, Vidar a co ty takie trudne pytania zadajesz mi dzis?
- No co ty?! to wcale nie jest trudne. "Definitywny" oznacza np:
  DEFINITYWNTY POZYTYWNY, kapujesz juz?

- eeeeh te dzieci    
J
No to zycze wszystki definitywnie pozytywnego dnia :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...