II Place in National Geographic.PL competition 2010 -PIEKNA ZIMA.
Gold medal, and the pictures of the month August 2016 Norwegian Photo Contest NMi Naturfoto-Fotojakta - MAKRO-KOSMOS


2014-12-31

2014-12-21

Przedswiatecznie / Soon is Christams / Snart är Jul


Blisko coraz blizej!!!

Ida Swieta...

Czas mknie jak szalony na przygotowaniach przedswiatecznych.
Krzatam sie pomiedzy kuchnia a przyozdabianiem domu.
Nie wiem w co rece wlozyc,
tyle bym chciala przygotowac, zrobic... a tu czas umyka

Jedno wiem potrzebuje kilka chwil odpoczynku na swiezym powietrzu.
 2 godzinny fotograficzny wypad powinien dobrze mi zrobic :)


Prosto z lasu, pachnie cudnie i prezentuje sie jeszczce piekniej.
Wieczorem blyszczy jak zorza polarna :)))))


2014-12-16

Snieg ! / Snow ! / Snö !


Wczoraj spadlo nam ok 7-10 cm czystego bialego puchu.
Szaro-bure kolory rozjasnialy i zrobilo sie duzo widniej i milej.
Co mnie matrwi,
to ta pogoda na plusie i wiatr, ktory zaczyna dzis dmuchac.

Wiatr pewnie postraca piekny bialy puch z drzew
a piekna biala pokrywe sniezna wytopi sie do swiat przy tej dodatniej temperaturze.

A tak by sie chcialo miec biale swieta.


Wczorajsze grozne, ciezkie chmury z ktorych
sypal sie snieg przez caly dzien.

Zreszta dzis tez sypie :)


2014-12-11

Gratulujemy !!! / Congratulations / Gratulerar

Zrodlo


Malala Yousafzai (17) 
The girl who stood up for education and changed the world, 
became the youngest winner of the Nobel Peace Prize!

Congratulations!

2014-12-09

Widok z sypialni / View from the bedroom / Utsikten från sovrummet



Wczoraj.
Krotko przed godzina duchow.
Ostatnie zerkniecie na indeks zorzy polarnej, ktory wskazywal az K 4-5.
Zerkam za okno a tam chmury, chmury, chmury.

Psia krew, sobie pomyslalam.
Zawsze indeks jest wysoki jak pogoda do D. wiec znow nici z fotografowania.

Juz sie mialam klasc do lozka, gdy za oknem oczom mym
ukazaly sie kontury chmur...
Za chwile gdzie-niegdzie zamigotaly gwiazdy...

Biegne po aparat, montuje go na statyw.
Nastawiam ISO 1000, 13 sec i f2,8

PSTRYK

mam Cie moja Auroro :) !!!!

Jak widziecie chmur dosc sporo,
wialo bardzo wiec sie szybko ponownie zachmurzylo.

Poszlam spac z usmiechem na twarzy :)


MILEGO DNIA
   

2014-12-08

Rankiem / In the morning / På morgonen



Godzina 9:30, na dworze bardzo ciemno!
W oddali grzmi zlowrogo.

Burza w grudniu to prawdopodobnie nic szczegolnego w tutejszych stronach.

Zaczyna dzis wiac mocniej.
Zapowiadaja rowniez obfite opady deszczu na kilka dni i sztorm.


ech...
to ja juz chyba wole te mrozniejsza i bielsza 
wersje zimy niz sztormy i wietrzyska urywajace glowe.

Byle do wiosny...
a ta tutaj prawdopodobniej przychodzic wczesnie.


2014-12-06

Godz.14:30 w miasteczku Bud / 14:30 in a village Bud / Kl.14.30 i by Bud


Sobotnie popoludnie spedzilisly w Muzeum w miasteczku Bud.
Pogoda rankiem byla dosc obiecujaca i nawet wyszlo slonce,
 ale juz po godzinie 12:00 zaczelo strasznie wiac i sie chmurzyc.

Zdjecia byly zrobione ok. 14:30, jak widac zaczynalo sie juz sciemniac.

Slonce chowa sie tu za horyzont bardzo wczesnie, bo juz ok 15:30
i wtedy spowijaja nas ciemnosci egipskie.

Snieg jak widac tylko na szczytach gor.
Mysle ze swieta tu beda bez sniegu, a szkoda
bo to zawsze jasniej, ladniej i swiateczniej jak jest bielutki puch



 



MILEGO DNIA

2014-12-02

Zimno, ciemno i pochmurnie / Cold, dark and claudy / Kallt, mörkt och grumlig



Ciezkie chmury wisza od kilku dni nad naszymi glowami.
O dziwo nie przynosza jakis wiekszych opadow deszczu.
Od czasu do czasu sypnie gradem i dmuchnie nieco mocniej,
 Zapowiadaja jednak ze w nocy nam troche powieje .

Temperatury mamy wciaz na plusie 
ale w wyzszych partiach gor spadl nam snieg.

Cale dnie ciemnosci egipskie.
echhhh
Tesknie za biala zima, ta gdzie snieg bielutki skrzypi pod nogami,
a slonce figlarnie mieni sie i skrzy wesolo jak zloto i srebro.

W mojej polnocnej Szwecji spadl juz pierwszy snieg...
tu w Norwegii na razie sie nie zapowiada na biale swieta.
hmmm ciekawe jaka tu zime maja.

Byle do wiosny :)


Milego wieczoru

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...