II Place in National Geographic.PL competition 2010 -PIEKNA ZIMA.
Gold medal, and the pictures of the month August 2016 Norwegian Photo Contest NMi Naturfoto-Fotojakta - MIKRO-KOSMOS


TRANSLATOR

2013-01-12

Powrot do przeszlosci / Back to the past / Tillbaka till det förflutna

To moj pierwszy aparat fotograficzny z lat '80 -  SMENA
wyprodukowany w bylym Zwiazku Socjalistycznych Republik Radzieckich.

Moja pierwsza przygoda z fotografia.
Moj przyjaciel w szkole podstawowej i liceum.

Wiele zdjec zrobionych tym aparatem niestety przepadlo.Klisze fotograficzne byly dla mnie dosc drogie w tamtych czasach. Kupowalam jedynie czarno-biale, te kolorowe byly z wyzszej polki dla bardziej zamoznych moich kolezanek. 
Koszt wywolania owej kliszy byl rowniez przeze mnie nie do przeskoczenia.
Wiele lat moje klisze przelezaly w plastikowych pudeleczkach
i nie ujrzaly wiecej swiatla dziennego.

Szkoda, bo przepadly... zawieruszyly sie gdzies, zapodzialy bezpowrotnie.

Strasznie jestem ciekawa jakie wtedy robilam zdjecia,  na co zwracalam uwage itd.
Jedno wiem na pewno. Zdjecia wtedy byly bardziej przemyslane, bo klisza miala albo 24 albo 36 klatek i nie bylo mowy o marnotrawstwie.

Wtedy jeszcze nie wiedzialam, ze kilkanascie lat pozniej fotografia bedzie moja najwieksza pasja. Pasja bez ktorej dzis nie wyobrazam sobie zycia.

Dobrze ze chociaz zatrzymalam na pamiatke moj stary aparat.

Moze sie kiedys skusze, zakupie klisze fotograficzna i poeksperymentuje
tym zabytkiem.

I pomyslec jak technika poszla do przodu...
przeciez to jedynie 25 lat a jaki ogromny postep w tej dziedzinie.



Po SMENie mialam jeszcze jakis aparat kompaktowy, niemarkowy,
ktorym pstrykalam zdjecia na wakacjach, wczasach itd.
W 2003 roku spelnily sie moje pierwsze marzenia, kiedy to
na urodziny dostalam lustrzanke analogowa - Minolte Dynax 5.

Piec lat pozniej, w 2008 roku, stalam sie szczesliwym wlascicielem
 lustrzanki cyfrowej Sony A300 ktora mam do dzis i fotografuje
namietnie kazda chwile.



Za kilka dni dojedzie do mnie nowy aparat fotograficzny.
Dlugo na niego oszczedzalam. Wahalam sie pomiedzy Sony A77
a Nikon D7000.
Sony dlatego, ze juz znam i mam, polubilam te marke no i pasowaly by moje dotychczasowe obiektywy i inne dodatki,
a Nikon bo jest wiekszy wybor obiektywow i innych akcesoriow na rynku.

Padlo na Nikona D7000
mam nadzieje ze bede zadowolona.
Czeka mnie troche nauki z nowym sprzetem, ale to bedzie
sama przyjemnosc dla mnie :)

2 komentarze:

Ina pisze...

Gratuluje! Napewno bedziesz bardzo zadowolona z Nikona.
Pozdrowionka

Izabelka pisze...

Dzień dobry:D
Właśnie sobie czytam i oglądam, i doszłam do tego miejsca... Też miałam taką Smienę i małą obrotową tarczę z rozkładem naświetleń. Zdjęcia - czarno-białe - wywoływał mój brat. Wspomnienia...

Pięknie tutaj więc zostanę :)
I miło mi bardzo, że znalazłam mojego bloga na pasku bocznym :):)
Pozdrawiam serdecznie!