II Place in National Geographic.PL competition 2010 -PIEKNA ZIMA.
Gold medal, and the pictures of the month August 2016 Norwegian Photo Contest NMi Naturfoto-Fotojakta - MIKRO-KOSMOS


TRANSLATOR

2021-06-28

Wrocil kolorowy swiat - LATO / The world is colourful again -SUMMER / Verden er fargerik igjen - SOMMER /




WRESZCIE Moj Swiat nabral kolorow.
Niestety tylko ten swiat na zewnatrz, bo wewnatrz duszy wciaz jakos mroczno.

Lato do nas zawitalo, zrobilo sie kolorowo, cieplej
chociaz nie tak goraco jak wPolsce.

Czasem marza mi sie te upaly, by moc sie wypluskac w jeziorku czy morzu,
ale na dluzsza mete mysle, ze takie upaly chyba teraz by mnie zabily.





Drzewka owocowe pieknie mi kwitly w tym roku,
niestety pogoda dosc chlodna i ponura ostatni miesiac.
Znowu brakuje ciepla i slonca by owoce w pelni nam dojrzewaly.
No nic zobaczymy ile plonow sie zbierze w tym roku. 




Z praca bez zmian, powiedzialalabym nawet ze jest gorzej.
Ale, musze podtrzymywac moja nadzieje, ze ktoregos dnia cos znajde.

Tymczasem
 swoj wolny czas spedzam w ogrodzie (o ile nie pada),
na spacerach po gorach i czytaniu ksiazek.
Fotografowanie jakos lezy odlogiem, bo pogoda i swiatlo nie dopisuja.
Zauwazcie, ze wiekszosc dzisiejszych zdjec, ktore wrzycilam do posta, 
jest zrobiona w pochmurne dni.




Nie dawno mialam moj kolejny kurs makro.
Fajna sprawa z tym ze nie trzeba wyjezdzac, mam dostep do moich kwiatow, 
robaczkow i innych makro motywow. I wszystko wokol domu.
Niejednokrotnie kursanci zachwycali sie tym ze 
mozna wyczarowac "cos z niczego" i to w latwy (dla mnie) sposob.

Kolejni zadowoleni kursanci odjechali do domow,
w dodatku z nowym nabytkiem w postaci objektywu - Helios,
ktory mogli zakupic po atrakcyjnej cenie u mnie na kursie.








Z innych wiesci:

3 lipca bede miec wystawe w Kristiansund w Nordic Light Fotohus,
to miejscowosc nie daleko nas.
Bede wystawiac tam moje prace w raz z innym fotografami naszego regionu.
Moje zdjecia przedstawiaja swiat makro w bardziej artystycznej formie.
Bardzo kolorowe, tetniace zyciem bajeczne zdjecia roslin i pajaczkow.

Najbardziej ucieszyla mnie wiadomosc iz moje zdjecie
bedzie reprezentowac cala wystawe.
Zobaczcie to plakat do tej wystawy z moim pajaczkiem
😇



  Takze trzymajcie kciuki i zyczcie mi powodzenia.
A tych ktorzy mieszkaja nie daleko w okolicach serdecznie zapraszam
3 lipca na otwarcie wystawy, bedzie mozna spotkac mnie tam osobiscie
i porozmawiac 😜






Moj Wiking jest juz po pierwszej szczepionce,
nawet przeszedl ja bez problemow, 
jedyne na co narzekal to dreszcze jak przy 
goraczce. Mowil ze marzl i sie pocil jednoczesnie.

Moja kolej na pierwsze szczepienie bedzie 7 lipca
ja mam troche obawy, bo znajomi ktorzy sa migrenowcami,
po szczepieniu mieli potworne bole glowy,
na tyle mocne, ze nie byli wstanie isc do pracy.

Ja sama jestem migrenowcem
i wiem jak wygladaja dni przelezane w lozku z powodu migreny.

Nie tak dawno jak w piatek, mialam bardzo nieprzyjemna dniowke.
Jak juz kiedys wspomnialam, 
pracuje jako asystent dla osbob niepelnosprawnych 
(psychicznie i fizycznie),
i nie jest to czesty przypadek, kiedy ktorys z podopiecznych ma
bardzo zly dzien, ale zdarza sie.
Sa wtedy nadpobudzeni, agresywni i nie wiadomo czego sie po nich spodziewac.

Odchorowalam moj stres 3 dniowa migrena!


Mam taka cicha nadzieje, 
ze moje szczepienie przejde bezobjawowo.
a migreny na razie daja mi "odetchnac" troche.







Dzieci maja juz wakacje, nie dlugo
cala Norwegia tez bedzie miec wakacje.
Oficjalnie termin wakacji zaczyna sie od 15 lipca.
Moj Wiking bedzie miec wolne, a ja bede pracowac latem :(

Takze o wspolnych wakacjach w tym roku mozemy sobie pomarzyc.
Zobaczymy czy uda nam sie cos zaplanowac na jesien.
 





aaaa nasze remonty domowe dobiegaja konca,
szczerze mowiac musze pogonic troche Wikinga, 
bo zaczyna mi wymyslac rozne wymowki, byle tylko odciagnac moje mysli od remontu,
najwyrazniej starcil ochote do dalszej pracy.
No ale, musimy dokonczyc to co jest nie skonczone i wtedy mamy spokoj
na kilka lat :)
Na razie mam w planach go meczyc tak dlugo,
az wszystko bedzie skonczone!

Kochani to tyle ode mnie,
tesknie za rodzina, za spotkaniami towarzyskimi,
wyjazdami, i jakims normalnym ustabilizowanym zyciem.
No i marze o nowej, stalej pracy, bo bez niej
zycie nie jest latwe.


Zycze Wam wspanialych wakacji,
slonca, beztroskich dni, usmiechu i duzo zdrowka!!!





Milego Dnia
























 

5 komentarzy:

UIFPW08 pisze...

Complimenti per le bellissime foto
Maurizio

Sylwia Grabinska pisze...

Grazie mille, sono felice che ti piacciano le foto
Sylwia

Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Ogarnij Ogród pisze...

Zdjęcia tak piękne, że aż dech zapiera. Można oglądać bez końca. Życzę, by spełniły się Pani pragnienia, o ile to jeszcze nie nastąpiło :-) Pozdrawiam cieplutko :-)

Sylwia Grabinska pisze...

Bardzo dziękuje za miłe słowa
Ja również pozdrawiam cieplutko