II Place in National Geographic.PL competition 2010 -PIEKNA ZIMA.
Gold medal, and the pictures of the month August 2016 Norwegian Photo Contest NMi Naturfoto-Fotojakta - MIKRO-KOSMOS


TRANSLATOR

2018-06-15

Have a nice weekend

Podrzucam troche zakreconych fotek z mojego ogrodu.
Dla zainteresowanych, efekt taki otrzymuje sie dzieki objektywowi o nazwie "Helios".
To stary, rosyjski manualny 58mm objektyw. 
Starszy niz ja :)
 Mam w swojej kolekcji 3 sztuki:

Helios 44-2
Helios 44-4
Helios 44-7

kazdy z nich "maluje" na swoj indywidualny sposob. 
Uwielbiam tlo i specjalny bokeh.
Nie jest to latwy obiektyw i wymaga troche praktyki. 
Ale zastosowanie ma bardzo szerokie.
Od portretow, makro, architektury do krajobrazu. 

Dzisiejsze zdjecia sa wykonane Heliosem z odwrocona soczewka.
Dzieki temu otrzymuje sie zakrecony efekt zwany "swirly bokeh"
Jedyny problem z odwrocona soczewka jest taki,
ze ma sie dosc ograniczona mozliwosc ostrzenia na nieskonczonosc.
Wlasciwie to nie ostrzy na nieskonczonosc, 
a to oznacza ze odleglosc od motywu jest ograniczona. 
W fotografi makro mnie akurat to nie przeszkadza.


Bardzo ucieszyl mnie post jednej norweskiej fotografki Grethy Lindseth (TU), 
ktora zainspirowana moimi zdjeciami zakupila rowniez ten obiektyw i probuje nim fotografowac.











Zycze Wam przyjemnego weekendu.


Ps. Szepne Wam tylko jeszcze na ucho... 
bedzie kolejny wystep na scenie, tym zarzem dostalam zaproszenie na jesien do Szwecji :)
No i oczywiscie sie zgodzilam, bo to ogromne wyroznienie dla mnie.
Na razie nie moge zdradzic wiecej szczegolow :)  
ale...prosze juz trzmac kciuki...

Czeka mnie znow troche pracy - koniecznie NOWE i ciekawe zdjecia.
No i moze w koncu zabiore sie za ksiazke???
No bo powod jest wielki :)

Moze polecicie jakas dobra i nie za droga drukarnie w Polsce?
Norweskie ceny powalaja z nog a sponsorow wciaz i nadal brak :(

hmmm 
byloby wspaniale moc spelnic swoje kolejne marzenie. 






4 komentarze:

OdnowionaJa pisze...

Wspaniałe efekty, szkoda, że nie mogę tego zrobić moim aparatem. Wszystkie zdjęcia fantastyczne, baśniowe. :) Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki. :)

Ulja_K pisze...

Kochana jesteś Boska i takie też są Twoje zdjęcia.
Zawsze mówiłam, że fajnie byłoby podzielić się z tym wszystkim na galerii lub w książce!!
Spytam mojego kolegi, pracuje w drukarni, może coś podpowie... :-)))
Trzymam kciuki za kolejne wystąpienia i spełnianie marzeń!
Buziaki...

Sylwia Grabinska pisze...

Agnieszko, dziekuje za wpis i trzymanie kciukow.
Moze warto zainwestowac w tania lustrzanke plus dokupic do iej objektyw Helios?
Naprawde nie trzeba super aparatu, bo uwazam ze cala robote odwala tu wlasnie objektyw ;)

Pamietaj ze marzenia sie spelniaja :)
Pomoz im tylko dotrzec do Ciebie :)

Pozdrowki

Sylwia Grabinska pisze...

Hejjjjjjj Kasik,
Jak milo ze sie odezwalas ;)
Dzieki za wszystkie cieple slowa. A kolega? YES, spytaj, spytaj... bo ja wciaz szukam, gdzie by tu taniej wyprodukowac ksiazke.

usciski i pozdrowki dla calej rodzinki :)