II Place in National Geographic.PL competition 2010 -PIEKNA ZIMA.
Gold medal, and the pictures of the month August 2016 Norwegian Photo Contest NMi Naturfoto-Fotojakta - MIKRO-KOSMOS


TRANSLATOR

2015-05-24

Zaanse Schans in Netherlands (1 May 2015) part.1


Wspomnieniami wracam znow do Holandii.

1 maja, czyli nasz ostatni dzien pobytu, spedzilismy w Zaanse Schans
po to by zobaczyc slynne wiatraki holenderskie.
Marzy mi sie zdjecie przy zachodzacym sloncu z wiatrakiem w tle,
ale na te bede musiala chyba zapolowac innym razem.

Uwazam ze wiatraki maja swoj urok i dodaja klimatu kazdemu miejscu.

Pogode mielismy bardzo kaprysna, zanim dojechalismy na miejsce 
w drodze do Zaanse Schans padalo  potwornie.
Bylo dosc pochmurnie w ten dzien ale i sloneczko od czasu do czasu wygladalo.

Za to niebo z ciezkimi chmurami i wiatrakami komponowalo sie
znakomicie. 

Dzien zakonczylismy kupnem kilku drobnych pamiatek 
oraz pakietem serow. Mmmmniaaaam









Podczas konsumcji przepysznych lodow 
mialam bliskie spotkania wszelkiej masci ptactwa, ktore to paletalo sie 
pomiedzy turystami a wlasciwie ich nogami.
Ta zielonoglowa obserwowala mnie bacznie kiedy sie zajadalam lodami. 
W pewnym momencie podeszla bardzo blisko i 
probowala wskoczyc mi na kolana.

Oczywiscie ja to ta, co strasznie wrzeszczy, kiedy ptaszyska sie za bardzo do mnie zblizaja, to tez owa dama slyszac mnie, zdezorientowana 
skubnela mnie w noge i uciekla.
Nie tylko ona byla zdezorientowana... pewni turysci tez.

No coz, juz tak mam i chyba mi tak zostanie do konca moich dni.








Piekarnia z ktorej pachnialo cudnie, 
tym samym kuszac wejsciem do srodka.


Bardzo ladne zadbane drewniane domki, ktore pomalowane byly 
farba lakierem. Blyszczaly sie jak najnowszy samochod :)




No i wszedzie do okola kanaly, kanaly,
pieknie zreszta wkomponowane w otoczenie.


3 komentarze:

ewarub pisze...

Po cichu podpowiem, że ta dama z zielonym łebkiem to jest samiec kaczki krzyżówki :-)

A Holandia pięknie się na zdjęciach prezentuje!

Sylwia Grabinska pisze...

Ewa, no wlasnie ja jak do KACZKI, ktora sama w sobie jest rodzajem zenskim :) a nie jak do samca kaczki hehehe.
Moj blad, postaram sie nastepnym razem byc bardziej precyzyjna.

Dziekuje za odwiedzinki i pozostawiony komentarz.
Usciski i pozdrowionka

MarTaS pisze...

Holandia jest cudowna i dla miłośników wiatraków to raj :)
https://windmillshunter.pl/