II Place in National Geographic.PL competition 2010 -PIEKNA ZIMA.
Gold medal, and the pictures of the month August 2016 Norwegian Photo Contest NMi Naturfoto-Fotojakta - MIKRO-KOSMOS


TRANSLATOR

2019-05-23

Biale Noce / The White Nights / Midnattsol


Zaczynaja nam sie "Biale Noce", a to oznacza ze w nocy jest zupenie widno.
Tak, kiedy w Polsce nastaja egipskie ciemnosci ja wciaz moge sie delektowac sloncem,
ten zachod slonca fotografowany jest o ok. 22:30.
O tej godzinie w Polsce widac gwiazdy na niebie.
Tych ja nie zobacze az do sierpnia :)

Uwielbiam ten czas, niesie ze soba ogrom energii,
wegetacje po prostu eksploduje, ptaki spiewaja nam przez cala noc,
slonce zachodzi bardzo pozno i dzien jest duuuuuuzo dluzszy.
Ale ten intensywny okres niestety szybko mija, a wraz z tym przyjda sztormy i szare, ciemne dni.

To tak wazne tutaj by ten "jasny" czas jak najlepiej wykorzystac.
Nabrac energi i sil na te ciemne dni.

U mnie wciaz kwitna zonkile i tulipany. Zaczynaja kwitnac drzewa w sadzie,
 i z wytesknieniem czekam na maki i te wszystkie dzikie polne kwiaty.

Czekam na lato, te do najcieplejszych tutaj nie nalezy ale tez ma swoj urok.
No i czlowiek sie tak nie poci i nie meczy jak w Polsce. 



To juz ponad 12 lat jak mieszkam w Skandynawii,
wyjechalam z miasta do wsi... 
i nie zaluje.

Najpierw byla Szwecja, teraz jest Norwegia.

Wiele wylanych lez, 
rozlaka z najblizszyni - rodzina,
stres 
i tak jak w zyciu bywa, wiele problemow zycia codziennego.

Ale... 

moje zycie tu nabralo kolorow, 
innego wymiaru, 
widze, slysze i czuje w lepszy dojrzalszy sposob, 
dostrzegam detale, 
bo... przestalam sie spieszyc. 
Zrobilam sie bardziej wrazliwa na piekno natury.

Ciesze sie ze moge tutaj mieszkac.
Dzieki Skandynawii rozwinelam moja pasje,
pasje do fotografii, 
fotografii ktora dzis moge z Wami dzielic


Taki relaks przed spaniem to bezcenny luksus.
Doceniam bardzo to, ze mam tak nieskazitelna nature wokol mnie.

Szum i zapach morza, dzikie zwierzeta i ptaki,
zachody i wschody slonca,
mgly i rosa o poranku,
i nawet te paskudne sztormy, maja swoj urok 


;-)

Nie czesto widzicie mnie na zdjeciach, 
 jak to mowia "szewc bez butow chodzi",
ale dzis bedzie  maly wyjatek, 
kilka fotek mnie : 

Ja z Wikingiem tego pieknego wieczoru a wlasciwie nocy,
zastanawiam sie czy on foci mnie, czy cos obok mnie :)


focil mnie :)

                                          foto: A.Malmedal

                                          foto: A.Malmedal
                                

                                                       foto: A.Malmedal



Milego wieczoru Wam zycze.

Ps. Mysle, ze dzis znow nam pieknie sloneczko zajdzie.
Baterie juz naladowane, czas na wyjazd w pobliskie tereny









1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Ty piękna, przyroda piękna i pięknie to napisałaś!

zoska