II Place in National Geographic.PL competition 2010 -PIEKNA ZIMA.
Gold medal, and the pictures of the month August 2016 Norwegian Photo Contest NMi Naturfoto-Fotojakta - MIKRO-KOSMOS


TRANSLATOR

2024-04-15

Mammobus - Kobietki dbajcie o swoje zdrowie!


Kochane Kobietki,
wiecie jak ważne są badania profilaktyczne,
takie jak mammografia czy  badania cytologiczne.

Są kluczowe dla naszego zdrowia!

Regularne wykonywanie tych badań może pomóc w wykryciu 
zmian nowotworowych we wczesnym stadium, 
a tym samum zwiększa szanse na skuteczne leczenie i całkowite wyleczenie. 
Mammografia jest niezwykle istotna w wykrywaniu raka piersi, 
który jest jednym z najczęstszych nowotworów u kobiet w dzisiejszych czasach. 
Z kolei badania cytologiczne pozwalają 
na wykrycie ewentualnych zmian w szyjce macicy, 
i umożliwia wcześniejsze leczenie i zapobiega rozwojowi raka szyjki macicy.


Powiem Wam, że dzięki regularnej cytologii, w wieku 21 lat
został u mnie dość wcześnie wykryty guz jajnika.
(dodam, że cytologie robiłam co roku).
Informacja o tym, że mam guza na jajniku wielkości mandarynki
był wielkim szokiem dla mnie, bo nic mnie nie bolało 
i nie miałam żadnych objawów, że cos jest nie tak.


Także pamiętajcie, regularne wykonywanie tych badań 
może więc uratować Wam życie. 


Co więcej, wykonanie tych badan pomaga również w utrzymaniu 
dobrego stanu zdrowia psychicznego, 
ponieważ zapewnia nam pewność, 
że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby dbać o zdrowie. 


Dziś wykonałam pierwszą w życiu mammografię 
w takim o to mammobusie.
Bardzo fajna opcja, 
sprawdzasz w jakich dniach mammobus jest w twoim mieście lub okolicy,
dzwonisz do nich, by umówić sobie wizytę i...

voilà !  

Samo badanie nie jest może przyjemne, 
ale jest przeprowadzane bardzo profesjonalnie i szybko.
Trwa dosłownie kilka minut. 
Wyniki badania przychodzą pocztą do 4 tygodni
i co więcej, badanie to jest bezpłatne (NFZ)!


Jeszcze dodam taką informacje:
latem w zeszłym roku, nie mogłam skorzystać z tej opcji bo miałam 49 lat,
a (bezpłatna z NFZ) mammografia była dla kobiet 50 i +
Natomiast od listopada 2023r zmieniono przepisy
i mammografie można już zrobić od 45 rż do 74rż




 
KOCHANE, 
dbajcie o swoje zdrowie, 
by cieszyć się długim i zdrowym życiem.
A jeśli to czytają panowie, 
to proszę Was, namawiajcie swoje kobiety do tych badań.
Sami również zadbajcie o swoje badania profilaktyczne,
np. dotyczące raka prostaty
 

PRZYJEMNEGO DNIA ŻYCZĘ 😘





 

Brak komentarzy: