II Place in National Geographic.PL competition 2010 -PIEKNA ZIMA.
Gold medal, and the pictures of the month August 2016 Norwegian Photo Contest NMi Naturfoto-Fotojakta - MIKRO-KOSMOS


TRANSLATOR

2024-04-14

Tężnia w Gliwicach / Graduation tower







Kilka dni temu wybrałam się do pobliskiego miasta GLIWICE.
W sumie był to kolejny spontan, 
wyczytany na dzień przed i tuż przed snem.

Odwiedziłam Park Miejski, w którym znajduje się tężnia.

Tężnia solankowa nie tylko cieszy oczy 
ale przede wszystkim ma pozytywny wpływ dla zdrowia. 


Drewniana konstrukcja tworząca ozdobne pergole, 
wraz z ustawionymi w rzędzie ławeczkami tworzą funkcjonalną przestrzeń rekreacyjną. 
Częściowe zadaszenie tężni sprawia, 
że solanka znajdująca się wewnątrz nie zostaje rozrzedzana przez deszczówkę. 
Tuż obok powstała swego rodzaju strefa relaksu. 



Znajdują się tam leżaki parkowe, 
ławki, nowoczesne latarnie oraz kolorowa roślinność. 
Teren wokół tężni został ogrodzony i oświetlony 
a ścieżki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Tężnia solankowa dzięki cennym składnikom zawartym w 8% roztworze solanki 
ma dobroczynny wpływ na zdrowie człowieka. 
Pod wpływem słońca jak i wiatru wytwarzany jest leczniczy aerozol. 
O ile nie ma przeciwwskazań lekarskich przebywanie w pobliżu tężni, 
podobnie jak nadmorskie spacery, 
doskonale działa na drogi oddechowe. 
Zalecany czas inhalacji powinien wynosić nie więcej niż 40 minut.



Także pospacerowałam sobie po tym przepięknym parku.
Zachwyciły mnie nasz buki, wysokie i świeżutko zazielenione.
Pod tężnią poodpoczywałam sobie ponad godzinę, 
powdychałam dobrodziejstw natury...
I wróciłam zrelaksowana do domu.


Ładne i ciche miejsce, 
polecam każdemu!

dla zainteresowanych film na YT tutaj





Tymczasem życzę Wam 
przyjemnej i spokojnej niedzieli.

S E R D E C Z N O Ś C I 💚





 

Brak komentarzy: